wcafrika.reismee.nl

Via Route 44, Kaapstad en Citrusdal richting Namibië

Goedemiddag allemaal,

Voor de zeer trouwe kijkers onder jullie hebben jullie gisteren al wat foto's van ons gezien. Vandaag hebben we er nog een paar bijgezet. We zijn inmiddels aangekomen in Citrusdal. Morgen steken we de grens over naar Namibie na een kleine week in Zuid-Afrika.

Maandagmorgen zijn we via route 44 vanuit Hermanus naar Kaapstad gereden. Dit is echt een fantastische route met aan de ene zijde de zee en aan de andere zijde bergen. Het eerste stuk was wat dor en leek erg veel op Mongolie vonden wij. Het tweede deel was mooi groen met prachtige uitzichten over de zee. Deze route wordt ook wel de “Whale route” genoemd, maar de grote walvissen hebben we die dag niet meer gezien. We zagen nog wel een klein groepje dolfijnen. Na een late lunch op een van de stranden bij Somerset West zijn we naar ons hotel gereden en hebben we de auto ingeleverd. 's Avonds hebben we voor het eerst met onze groep gegeten.

Dinsdagmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan. Eerst heeft onze 30-jarige gids ons bijgepraat. Daarna heeft Wilco hem zoals gewoonlijk onderworpen aan een verhoor en kwam het erop neer dat hij dacht dat hij de jongste was en pas 1,5 jaar gids is. Een leuke spontane gozer met nog niet zoveel ervaring. Dat moet leuk worden onderweg met al die “oudjes”

Tongue Out
O ja, Celeste is de vraagbaak geworden voor telefoons die kuren vertonen bij een aantal van onze medereizigers
Wink
Vervolgens zijn we naar het Waterfront gelopen in Kaapstad en daar wat rond geslenterd. Toen we langs de kust aan het slenteren waren zagen we ineens een dolfijn, en nog een, en nog een en toen een hele groep. Rond de dolfijnen zwommen ook nog eens zeehonden. Wat een pracht gezicht en dat soms op enkele tientallen meters van de kade. Na een pizza 's avonds hebben we lekker gechild in ons hotel. De gids had inmiddels een briefje onder onze kamerdeur doorgeschoven met de volgende tekst:

"Hi Almal

Ek vertrou iedere een het n wonderlike dag in die moederstad beleeft, wel more begin ons avontuur egt. Hier volg die reelings met betrekking tot more:

Vertrek tyd: 08:30

Afstand: 200 km

Ek sal wel more oggend voor ons vertrek n briefing doen oor die verloop van die dag. Ons sal wel by n mall stopp, waar jullie kan inkopies doen, pinne en ook self dollars omruil vir rand. Indien enige onduidlikhede, my kamer nommer is 306, kontak my gerus. Geniet die dag verder.

Groete

Norman

Ontbyt word bedien vanaf 06:30"

Wij als een speer natuurlijk naar onze gids wat ie nu eigenlijk bedoelde

Tongue Out
Nee hoor aan het taaltje raak je snel gewend. Je moet alleen niet woord voor woord lezen, maar lekker hardop lezen. De volgende morgen stonden we netjes met heel de groep om 08:30 voor het hotel, maar toen bleek de dieselpomp van de bus kaduk te zijn. Uurtje wachten en we stapten in een andere bus die voor die dag geregeld was. Nog niet eens op de helft ging de buschauffeur de berm in en stopte. Samen met de gids stond hij bij zijn gaspendaal te kijken waar een kabel van was afgebroken. Ondanks onze tie-wraps en zakmesjes kregen we het niet gerepareerd. Een monteur bellen dus maar, die was er vrij snel maar had geen spullen bij zich. Samen met de buschauffeur ging hij een kabel halen. Afijn, twee uur later zat de nieuwe kabel erin en wat bleek, deze was te lang. Ja je maakt wat mee hoor op zo'n reis. Na wat geimproviseerde maatregelen werkte het gaspendaal weer en vervolgde we onze reis. Het deel wat we nu hebben afgelegd bestaat met name uit korenvelden in een glooiend landschap met op de achtergrond bergen. Erg mooi om te zien. Onderweg zagen we nog wat struisvogels, ooievaars, flamingo's en nog heel wat andere grote en kleinere vogels. Een mooi gebied wat wel wat eentonig wordt op den duur. Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg en steken we de grens over naar Namibie. Tenminste het zijn veel kilometers morgen. Want vandaag zou een korte reisdag worden maar uiteindelijk zijn we bijna 9 uur onderweg geweest.

Groetjes,

Celeste en Wilco

p.s. Het is zo lekker hier dat zelfs Wilco zijn armen verbrand zijn

Surprised

marjanne

Misschien moeten jullie 2 de leiding en organisatie op je nemen.Co armpjes verbrand lekker eigenwijs niet gesmeerd ja dan krijg je dat.
Groetjes van ons

martijn andeweg

ongelooflijk hoe de technische rompslomp wordt geregeld en gedaan. zou het al veel zorgvuldiger aangepakt hebben, maar ja, daar ben ik nu ook operator voor.

lange reisuren zeg, lekker veel powernappen onderweg!

Ron en Anje

Leuk taaltje ha ha ha...

Geweldig, wat een reis tot nu toe, en nog niet eens op de helft!! Geniet ervan! Ben benieuwd hoe jullie Namibië vinden.

marijke

ziet er super uit. Lijkt mij zo mooi als je walvissen in het echt ziet. Staat op mijn lijstje om een keer naar toe te gaan.
Leuke verslagen!!

w.andeweg

Leuk jullie weer eens te volgen,tot nu toe komt het me
bekent voor incl.de taal.Z.A. heeft zo veel in huis dat je
nooit er mee klaar bent. Ben nieuwsgierig hoe Namibie
overkomt.Geniet met de" oudjes" en probeer ze maar
bij te houden Ahum.Lieve groeten.opa en oma Andeweg

NRV Holiday